Kärlek på burk



Jag har tidigare fått förfrågningar om en recension av The Bodyshop´s  Natures Minerals foundation. Tydligen en produkt som många av mina läsare är nyfikna på och givetvis ska jag dela med mig om mitt omdöme!

Sedan en tid tillbaka har jag för mestadels enbart använt mig av någon slags mineralfoundation när det gäller smink. Jag har haft tillfälle att prova på två andra märken och den här var då den tredje som fick ingå i min dagliga sminkrutin.
Mineralpudret som till min glädje innehåller Spf 25 efterlämnar ett fint lyster i hyn efter applicering. Detta har med att göra att produkten innehåller både medelhavslera och kaolin.
Ett litet minus är att det ofta tar en stund innan pudret hunnit lägga sig snyggt på hyn. Men med hjälp att ett serum som smörjs in i huden(rekommenderar TBS Aloe Serum) innan du applicerar pudret går hela proceduren en aning snabbare och efterlämnar dessutom ett jämnare resultat. Natures Minerals Foundation är fri från olja, dermatologisk testad och perfekt för den med känslig hy då pudret dessutom är fritt från doftämnen. En liten rolig detalj är att alla förpckningar från denna mineralserie är tillverkade av återvunnit material. Jag är så satans nöjd med mitt inköp och rekommenderar denna produkt skarp fö resten av omvärlden!

Pris: 335 kr (och finns i sex olika nyanser)

Ps. Givetvis så använder jag mig av TBS egen kabukiborste vid applicering av Natures Mineral Foundation. Garanterat värd att investera i om du strävar efter ett jämt och naturligt resultat.

Kommentarer
Postat av: Mimmi

Jag vill bara säga att det här är den bästa bloggen som finns! Fortsätt så!

2008-10-28 @ 18:22:08
Postat av: RM

Bra tips. Har faktiskt aldrig provat TBS smink. :)

2008-10-29 @ 17:42:56
URL: http://recenseramera.blogg.se/
Postat av: orchid

kanske man ska våga träffa!

du är utmanad http://orchid.devote.se/blogs/787789/utmanad.htm#WriteComment

2008-11-07 @ 21:21:12
URL: http://orchid.devote.se/
Postat av: Ella

Hej! Tack för din recension om TBS mineral foundation. Jag har dock en viktig fråga angående denna produkt eftersom jag är väldigt nära att lägga de få pengar jag har på denna omtalade produkt. Min fråga lyder: Hur pass bra täcker den här foundationen?

Jag har mycket kvisslor, stora porer, finnar, pormaskar, olika toner i huden osv (låter läckert va? haha, nej det är inte så farligt som det låter) men basic när man köper foundationen är ju att den ska ge finare hy, och då snackar jag inte bara lystern utan HUR TÄCKER DEN? Hade varit väldigt tacksam för svar så fort som! Det hade varit jättesnällt! Tack!

2009-01-19 @ 18:25:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0