Hudvård á la Lipstick Jungle


Noggrann hudvård är A och O om man sträva efter en ren, frisk  och problemfri hy. Jag själv är väldigt mån om att vårda min hy för att förhindra snabbt föråldrande hud, sover sällan med smink samt tar hand om min hy var dag och morgon. Att unna sig en eller annan ansiktsbehandling på salong är inte heller så fel. Ögonkrämen är dessutom ett stort måste för mig för att undvika påsar och rynkor under ögonen. En storfavorit är The Body Shops Vitamin E serie fylld med antioxidanter som är väldigt bra för lättirriterad och känslig hy. Hur ser dina hudvårdsrutiner ut?

Från vänster: Estée Lauder Idealist Refinishing eye serum, MD Formulations Critical Care skin Repair Complex, TBS Vitamin E Cream Cleanser, THB Vitamin E Cream Exfoliator, THB Vitamin E Hydrating Toner och TBS Vitamin E Moisture Cream.

Kommentarer
Postat av: sminkjante

Använder hela kitet med rengöring, ansiktsvatten, dagkräm, nattkräm, ögonkärm. Exfolierar 2 gånger i veckan och lägger en fuktighetsmask 2 ggr i veckan.

2008-09-29 @ 15:57:44
URL: http://sminkjante.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0