Lipstick Jungle testar Boots No 7 Extreme Lenght Mascara


Den eviga jakten på den perfekta mascaran är över. Jag har funnit det jag alltid letat efter. Lösningen heter Extreme Lenght mascara och kommer från företaget Boots och deras storsäljande skönhetsserie No 7 (samma märke som säljer de uppmärksammade mirakelkrämerna).

Under min Londonvistelse travade jag in på skönhetskedjan Boots och lade genast märke till den produkt de marknadsförde mest, nämnligen deras nya volymmascara från No 7-serien. För endast 12 £ fick man den nya mascaran samt en Smoky Eyes-palett innehållandes fyra skuggor och en dubbeländad borste. Eftersom jag redan var på jakt efter en ny mascara tyckte jag det skulle vara roligt att för en gångs skull prova på någonting som inte fanns tillgängligt hemma i Sverige. Och att man dessutom fick en ögonskuggspalett på köpet var bara ännu ett plus.

Jag har alltid varit en aning skeptiskt gentemot produkter som innehåller ordet extreme. De håller sällan vad de lovar. Men vad jag inte visste var att jag nu inskaffat produkten som skulle leva upp till långt bortom mina förväntningar. Extreme Lenght Mascara kan med all sannolikhet kalla sig en extremt grym mascara. Den varken smular, kladdar eller avdunstar sig under dagen. Med den flexibla borsten (som påminner om Rimmel Glam Eyes borste) underlättar den dig att applicera fram en perfekt längd på fransarna utan att det skriker "Transvestitvarning" på flera mil. Jag anser att de flesta mascaror har en tendens att alltid kladda och efterlämna klumpar på fransarna i början. Men Extreme Lenght mascara eftelämnar ett jämt och kladdfritt resultat genast från start och jag kan med sanna ord inte vara mer nöjd. Nu önskar jag inget annat än att denna underbara mascara snart ska landa i sverige så ni andra får chans att ta del av någonting sådant här fantastiskt!

Betyg:        5 / 5

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0